Ako ste se pronašli u naslovu onda Vam je sigurno poznato da se stalno otvaraju novi restorani svuda po Srbiji, a posebno u Beogradu. Ali kako izabrati pravo mesto ako imate oštećenje sluha.

ostecen sluh na javnim mestima

Koliko ljudi ima problem sa sluhom?

  • Oko 100.000 ljudi u Srbiji ima oštećenje sluha, a oko 30.000 je gluvih
  • Sve počev od upale uva pa do dugotrajne izloženosti preglasnoj muzici, buci u saobraćaju ili na radnom mestu može dovesti do oštećenja sluha
  • Ono što ljudi slabo znaju da se određena oštećenja sluha mogu sprečiti, ali se ne mogi izlečiti
  • Zato je važno redovno kontrolisati sluh i ako je potrebno pozabaviti se lečenjem
  • Često oštećenje sluha sprečava ljude da uživaju u životu izbegavajući društvo, izlaske, restorane itd.

Šta ljudi koji imaju oštećen sluh, a opet žele da izađu u neki nov bučan restoran, mogu da urade?

  1. Pročitaju ocene na internetu
    • Sve je više novih restorana koji se rangiraju i po nivou buke, kao jedan od kriterijuma
    • ocena ,,preporuka za tih razgovor,,
  2. Tražite restoran čiji je enterijer dizajniran da apsorbuje zvuke
    • Kada tražite restoran, obavezno pogledajte, osim menia, i slike
    • Obavezno tražite one koji imaju tepihe, zavese, isprekidane zidove umesto zidova u prozorima. Sve ovo prigušuje zvuke
  3. Odaberite pravo mesto
    • Kada se opredelite za restoran i pravite rezervaciju obavezno tražite sto u uglu ili uz zid
    • Zidovi sprečavaju da neželjena buka dođe do Vas ili je delimično prigušuju
    • Separe je takođe dobro rešenje ako stolice imaju visoke naslone
    • Ako večerate u društvu obavezno dođite prvi kako biste izabrali najbolje mesto prema svojim potrebama kada je sluh u pitanju
  4. I tehnologija može da pomogne
    • Današnji slušni aparati su toliko usavršeni da nude fenomenalna rešenja za ove probleme.
    • Zapravo, brojni slušni aparati novije generacije imaju opcije za usmeravanje Vaše pažnje pri slušanju i eliminisanje okolne buke

Šta restorani mogu da preduzmu da olakšaju onima sa oštećenim sluhom?

  • Važno je da postanu svesni da je velika verovatnoća da dosta njihovih gostiju ima oštećen sluh
  • Mogu odštampati spisak specijaliteta dana da ne bi bilo zabuna
  • Restorani vole da imaju stalne goste i osoblje se može potruditi da ih zapamti i prilagodi svoje ponašanje njihovim potrebama kada se uzima porudžbina i sl.